Овруцький ліцей імені Андрія Малишка Овруцької міської ради

Уроки  медіаграмотності  в початковій школі

Уроки  медіаграмотності   в початковій школі

    НУШ покликана підготувати учнів до життя в суспільстві, навчити практичних навичок, які допоможуть їм у повсякденні. У світі, яким керує інформація, дитина мусить вміти її критично оцінювати, знати, яким джерелам можна довіряти, що таке фейкові новини та як захиститися від маніпуляцій. Сучасні діти мають справу з інформаційним простором з найменшого віку (через ґаджети, телебачення, зовнішню рекламу тощо). Тому вони повинні знати, що таке медіаграмотність уже в початковій школі.

    Саме тому з метою навчити дітей розуміти медіаінформацію, мати уявлення про її механізми і наслідки її впливу на глядачів, читачів і слухачів були проведені уроки медіаграмотності.

     На уроці  учні 1-А, 1-Б класу (вчителі Серьоженко І.А.,  Петрук В.В..) засобами вправ та ігор вчились  ставати медіаграмотними. Школярі також передивилися  відео «Чому медіаграмотність важлива» (https://www.youtube.com/watch?v=IeBmvFMfYWw) та мультфільм «Казка про золоті правила безпечного Інтернету». Першокласники висловили свої враження від перегляду мультфільму та запропонували свої методи захисту від інформаційних загроз. Учні разом з вчителями створили пам’ятки «Поради щодо безпеки в інтернеті».

      У 2-А класі (вчитель Антонкова М.П.) був проведений урок медіаграмотності на тему «Реклама і цінності: цінуй,  люби, бережи українське». На уроці другокласники створювали контент, який пропагує систему морально-етичних цінностей, які  народжувалися разом з українським народом, формувалися та кристалізувалися у щоденній праці та запеклій боротьбі за свободу та незалежність. Ці цінності передавалися від покоління до покоління у традиціях, звичаях, обрядах, системі вірувань, світогляді, мові, способі мислення. Вони визначають сучасне, самобутнє і виразне обличчя українського народу, його національне «ДНК». Рідна земля, українська мова, сім’я, родина, неповторна природа, державні і народні символи України -  базові цінності українського народу, його соціально значимі орієнтири, які  рекламували на уроці маленькі патріоти 2-А класу.

     В  2-Б класі (вчитель Жолудь Н.І.) був проведений урок медіаграмотності на тему «Перший крок до медіаграмотності». Епіграфом до уроку були слова Джона Поттера: «Підвищуючи власну медіаграмотність, людина отримує чіткіше уявлення про межу між реальним світом і світом, що створили для неї  масмедіа». Під час уроку була проведена гра з цеглинками Лего «Правда- неправда». Діти , попрацювавши в групах , ознайомились із поняттям «фейк» і зробили висновок, що в сучасному світі не обійтись без вміння «фільтрувати» інформацію. Також подивились відео «Сходинки до медіаграмотності».

Вчитель Сарнавська О.В. з учнями 3 – А класу провела урок на тему: «Що таке медіаграмотність?».  На уроці діти дізналися, що таке медіаграмотність, переглянули відео «Медіаграмотність для дітей»,  створили колаж «Правила безпечного користування інтернетом», вчилися аналізувати медіа повідомлення, сприймати та критично тлумачити інформацію, відділяти реальність від віртуальної симуляції. 

З метою навчити дітей розуміти медіаінформацію, мати уявлення про її механізми і наслідки її впливу на глядачів, читачів і слухачів був проведений урок на тему «Медійні та інформаційні діти»  в 4-А  класі (вчитель Керест С.Ю.).    На уроці діти дізналися якими є основні правила з медіаграмотності; як визначати маніпуляційну інформацію та уникати її; ознайомилися з техніками з перевірки інформації; дізналися, які є критерії довіри та недовіри до інформації; працювали практично. Діти  створювали репортаж «Загадковий світ телебачення: погляд школярів», в якому були висвітленні погляди на питання «Яке місце у нашому житті займає телебачення?» та «Що ми полюбляємо дивитись по телевізору?»та створили «Абетку медіаграмотності». Як підсумок діти взяли участь у вікторині «На скільки я медіаграмотний».

   

 

      



« повернутися до списку новин