Овруцький ліцей імені Андрія Малишка Овруцької міської ради

Всеукраїнські уроки з медіаграмотності

В рамках тижня медіаграмотності в нашому ліцеї 18 лютого з 1-11 класи в було проведено Всеукраїнські уроки з медіаграмотності. Заходи були проведені у рамках ініціативи Президента Володимира Зеленського з консолідації українського суспільства. Урок з медіаграмотності покликаний привернути увагу молодого покоління до розвитку критичного мислення. Разом з учителями школярі проговорили способи розпізнавання фейків, види маніпуляцій в мережі та розглянули процеси створення новин.

На єдиному уроці  медіаграмотності у 6 класі вчитель англійської мови ознайомила учнів із поняттям  медіаграмотність, а саме, що медіаграмотним  означає бути спроможним знайти те, що ми шукаємо й визначити наскільки надійною є ця інформація, бути здатним оптимально використовувати відповідну інформацію, зберігаючи її розумно й ділитися нею з іншими. А також ми з’ясували, яку інформацію збирають і передають мобільні додатки. Обговорили  програми такі як:  Netflix, Microsoft  teams,  Google  classroom, Skype, Zoom.

 

Обсудили, як розрізняти фейкові новини. Ознайомилися з проектами з підвищення медіаграмотності споживачів медійного контенту:Media Sapiens, Stopfake org., Медіа драйвер,Довіряй , але перевіряй-книжка проекту клубу ілюстраторів Pictoric.Медіограмотна місія-онлайн-гра,спрямована на перевірку вміння врятуватися від шкідливого інформаційного впливу.

Вчитель зарубіжної літератури в рамках Всеукраїнського уроку з медіаграмотності провела урок – тренінг «Як аналізувати медіа критично». Урок сприяв розвитку навичок критичного мислення, умінню відрізняти факти від суджень, ідентифікувати різні види маніпуляцій та прояви пропаганди та мови ворожнечі, ефективно шукати інформацію, безпечно комунікувати в соціальних мережах.  У підготовці до уроку використовувала матеріали з онлайн- платформи національного проекту з медіаграмотності «Фільтр», а саме: «Інтерактивний онлайн- курс « Школа критичного мислення від четвертого брата», матеріали проекту IREX «Вивчай і розрізняй: інфо-медійна грамотність»

На уроках інформатики вчителі  провели  бесіди про медіаграмотність з демонстрацією презентації. Було з’ясовано поняття медіаграмотності, розглянуті ознаки брехні, маніпуляцій, напівправди, види фейків.

На уроках громадянської освіти в 10 А, 10 Б класах вчитель провела урок на тему «Комунікація. Інформація. Масмедіа»

У процесі навчання математики, починаючи з 5 класу, необхідно формувати в  учнів навички медіаграмотності. На уроках математики учні навчаються створювати задачі на основі статистичних даних. У процесі створення задач учням необхідно опрацювати джерела інформації, аналізувати їх достовірність, виявляти фейки, критично споживати інформацію. З метою формування медіаграмотності на уроках математики учні переглядають фільми про математику та математиків. Звертається  увагу на освітні відео математичного спрямування – найпоширеніший український канал «Цікава наука» (https://cutt.ly/gyU7dki), toBe-Ukrainian (https://cutt.iy/WyU7fxe). Вони пропонують численні освітні та аматорські відеоролики з різних тем.

Учителі української мови як одна з рушійних сил формування особистості школяра повинні будувати урок таким  чином, щоб задовольнити вимоги сучасного суспільства. У контексті освітнього процесу ХХІ століття під впливом інформатизації виникла проблема пошуку новітніх форм реалізації уроку в умовах класно-урочної системи. Водночас потребує глибшого вивчення, теоретичного обґрунтування та пошуку шляхів практичної реалізації питання впровадження медіаграмотності в практику навчання української мови та літератури.Урок з медіаграмотності покликаний привернути увагу молодого покоління до розвитку критичного мислення. Під час уроку школярами було проговорено різноманітні способи розпізнавання фейків, види маніпуляцій в мережі та розглянути процеси створення новин. На уроці використовувала матеріали, які були розміщені на платформі «Фільтр»:

?        тулкіт Фейк ≠ факт – містить готові презентації з прикладами та поясненнями для вчителів, а також практичні вправи з розпізнавання фейків, пропаганди та походження джерел інформації;

?        навчально-методичні матеріали «Інфомедійна грамотність на уроках української мови» для 8-9 класів, вправи з яких спрямовані на розвиток в учнів навичок критичного сприйняття інформації;

?        набір для класної та позакласної роботи «Як аналізувати медіа критично», що включає універсальні роздаткові картки, які  допоможуть розвивати навички критичного сприйняття інформації;

?        книга з медіаграмотності «Ніта. Ховайтесь, фейки світу», рекомендована для роботи з маленькою аудиторією.

Вчителі основ здоров’я, фізики  та природознавства використовують на уроках інтерактивну книжку Bookcreator з метою опрацювання інформації (відео, сайтах), знаходження відповідей на проблемні питання, обговорення інформації – ми формуємо таку життєву навичку як – медіаграмотність та інтернет-гігієну.

        

 

 

 

 

 



« повернутися до списку новин