Овруцький ліцей імені Андрія Малишка Овруцької міської ради

Адаптація п'яткласників

  12 грудня 2023 року відповідно до річного плану ліцею відбувся семінар  «Шляхи сприяння успішній адаптації п’ятикласників до нових умов освітнього простору у НУШ». Мета семінару: сприяти успішній адаптації п’ятикласників до нових умов освітнього простору, згуртування класного колективу, підвищення навчальної мотивації  в умовах НУШ, попередження та профілактика булінгу. Для емоційного налаштування на плідну робота , створення сприятливої атмосфери та психоемоційного комфорту на початку семінару психологічна служба провела із учасниками психологічні хвилинки.

     Під час семінару, в теплій атмосфері доброзичливості, відбувся взаємообмін досвідом роботи між вчителями – предметниками, які викладають у 5-х класах, вчителями початкової школи та адміністрацією ліцею для полегшення процесу адаптації п’ятикласників. Психологічною службою було проаналізовано рівень шкільної тривожності дітей, вивчено міжособистісні відносини у класних колективах та сім’ях. Учителям було надано рекомендації щодо співпраці із учнями. Вироблені спільні рекомендації, які дозволять п’ятикласникам пройти процес адаптації легко та успішно.

          

          

           

 8 жовтня 2021 року відбувся психолого – педагогічний консиліум по адаптації п’ятикласників : «Від адаптації до успіху» . Головною метою  консиліуму було:

  • Залучити учасників педагогічного консиліуму до активного обговорення проблеми адаптації п'ятикласників до навчання в основній школі;
  • Створити умови для аналізу свого особистісного досвіду і професійної компетентності;
  • Виробити рекомендації для всіх учасників освітнього процесу з проблемних моментів адаптації.

     До участі в консиліумі були залучені адміністрація ОЗО, вчителі-предметники, які викладають у паралелі  5-их класів та вчителі початкових класів, що випустили своїх учнів з початкової школи. Консиліум пройшов у доброзичливій атмосфері. З психологічними особливостями та результатами анкетування п’ятикласників усіх присутніх ознайомили практичний психолог Барановська О. П. та соціальний педагог Нестерчук О. В. Окрім того були надані практичні поради вчителям щодо роботи з молодшими підлітками. Учителі початкової ланки у співпраці з нинішніми класними керівниками склали цілісні портрети своїх класів, які допоможуть учителям-предметникам знайти підхід до кожного учня 5-го клас. На консиліумі відбувся обмін досвідом та вироблені спільні рекомендації, які дозволять п’ятикласникам пережити  процес адаптації, пов`язаний з новими умовами навчання, вимогами вчителів, навчальним навантаженням і, головне, сприятиме збереженню здоров`я та емоційного благополуччя учнів.

      Консиліум пройшов у доброзичливій атмосфері. З психологічними особливостями та результатами анкетування п’ятикласників усіх присутніх ознайомили представники соціально-психологічної служби , окрім того, дали практичні поради вчителям щодо роботи з молодшими підлітками. Учителі-класоводи початкової ланки у співпраці з нинішніми класними керівниками склали цілісні портрети своїх класів, які допоможуть учителям-предметникам знайти підхід до кожного учня 5-го класу. У виступах членів адміністрації звучав аналіз відвіданих уроків та позакласних заходів, рекомендації для подальшої роботи колективу над вищезазначеною проблемою та сформульовані шляхи її вирішення. Адже подоланню труднощів періоду адаптації учнів 5- х класів до навчання в основній школі може сприяти тільки цілеспрямована координація дій психолога, учителів, їхній професіоналізм та досвідченість.

    До участі в консиліумі були залучені вчителі-предметники, які викладають у паралелі  5-их класів та вчителі початкових класів, що випустили своїх учнів з початкової школи. Вироблені спільні рекомендації, які дозволять п`ятикласникам пройти процес адаптації, пов`язаний з новими умовами праці, вимогами вчителів, навчальним навантаженням

         

 19 жовтня 2020 року в ОЗО «Овруцька гімназія ім. Малишка» відбувся психолого- педагогічний консиліум на тему : «Адаптація здобувачів освіти паралелі 5 класів до навчання в середній школі» Метою консиліуму було об’єднання зусиль усіх учасників освітнього процесу, зацікавлених в успішному навчанні й повноцінному розвитку п’ятикласників, координація спільних дій щодо успішного навчання, повноцінного розвитку учнів та подолання їх дезадаптації. На підставі моніторингових досліджень, підсумків спостережень за пізнавальною активністю учнів та вивчення їх індивідуальних особливостей практичним психологом Шадурою І.Є. та соціальним педагогом Барановською О. П. було проаналізовано рівень шкільної тривожності дітей, вивчено міжособистісні та міжгрупові відносини у класних колективах, також було проведено оцінку рівня шкільної адаптації на початку навчання в гімназії. Вчителям було надано загальні рекомендації  щодо взаємодії з класними колективами та індивідуальні рекомендації щодо співпраці з окремими учнями, а також надані рекомендації і для батьків . До участі в консиліумі були залучені вчителі-предметники, які викладають у паралелі  5-их класів та вчителі початкових класів, що випустили своїх учнів з початкової школи. Вироблені спільні рекомендації, які дозволять п`ятикласникам пройти процес адаптації, пов`язаний з новими умовами праці, вимогами вчителів, навчальним навантаженням.